Thursday, March 17, 2011

5 tips menolak cinta

bismillah..

oh pernah kah anda menolak cinta?pernah?ok ..for u...


Ternyata aku salah
ternyata aku silap
aku biar kau pergi
tanpa aku renung matamu
tanpa aku selam hatimu
untuk aku sendiri tahu
kebenaran cintamu padaku
sekarang engkau pergi
aku disini diselubungi sepi
tolonglah kembali lagi
aku ada sesuatu untukmu
jawapan buat kau dan aku
dan kebahagiaan buatku...


anggap nih lirik lagu...so anda x rasa geli geleman.hahaha...

acctually..aku terjumpa sekeping kertas yang ada tulis bendealah2 nih...just sharing. =)

lepastu aku terjumpe pulak blog yang ajar macam mana nak menolak cinta orang....
nak share jugak lah...

1. terima segala kemungkinan.
berkemungkinan besar si dia tak mahu menjadi rakan anda lagi

2. tolak dengan cara terbaik
anda boleh sms...boleh telefon...boleh jugak jumpa...untuk beritahu anda tolak cinta si dia.kalau memang tak nak jumpa...telefon lebih baik dari sms...sebab..sms tu macam memperlekehkan dia la pulak kan..macam rasa x dihargai..depends la..kalau selama ni memang contact through email ke hape....dia pon cakap kat anda perasaan dia pakai email je..ape jadah tiba-tiba nak call kan..

3. jujur...
jujur la pada ku bila kau tak lagi cinta...ok.penting!beritahu hal sebenar....jangan mainkan perasaan orang..x baik....bagitahu kenapa anda tak boleh terima dia..ohh..pastinya dia nak tahu jawapan..anda dah ada yang punya ke...anda tak ada perasaan kat dia ke..dia tak kaya ka..dia tak cantik ke...(jujur sila bertempat k..jangan sampai mengguris hati orang..)

4. Tabahkan hati
mestilah lepas dah menolak cinta orang...orang tu pon bolayan kita kan...kita pon tinggal seorang diri..sunyi......masa ni...kena kuat!jangan sebab anda nak berteman..anda paksa diri anda sukai orang yang anda tidak cintai..eceeh..teruskan menunggu yang lain ok.

5. berdoa
doalah keputusan anda ni yang terbaik..dan doakan dia redha dengan keputusan anda..dan anda redha dengan keputusan sendiri.


Photobucket

No comments: