Tuesday, April 5, 2011

cerita hot hot heat!

bismillah and assalamualaikum...
haihh..ku gagah kan diri...buat blog.konon cerita hot.haha..hot la untuk aku kan...

semalam..........aku punya berdedikasi...x pegang hp pon dekat sekolah....and aku punya cuai...aku letak hp kat atas meja...meja yang tempat aku buat kerja....nak dijadikan cerita..dah nak balik tu...kemas-kemas barang..satu barang hilang!hp aku la tu!.....aih...perasaan? erm..kesal .ceh...sebab dah ada tergerak hati dah nak ambil hp....cuba call...hp dah off...sah2 kena curi sebab hp tu battery full ok.ntah la...so aku sangat la frust...aku pon buat la status gini kat fb...


and ramai la bagi cadangan.....aku pulak berharap jumpa hp tu..tapi x mengharap.boleh x?tapi tu la...maksudnye...tau kemungkinan jumpa tu tipis..tapi still berdoa.aku suspek tahun 2 n 3 la.....

so hari berikutnya..pagi=pagi aku jumpa guru pembimbing aku dulu kat tempat perhimpunan.....semalam x dapat jumpa..die meeting...so...die pon pergi tanye murid tahun dua...sebab kelas derang yang paling last...(dalam kelas tu ada 4 orang je...3 perempuan satu lelaki)

murid 1
"awak ada nampak hp cikgu?'
"takde"

murid 2
"awak ada nampak hp cikgu?"
"takde"

murid 3
"awak ada nampak hp cikgu?"
"ade!dalam bilik air"
"bilik air mana?"
"entah...tak tau"

kakak murid 3
"adik awak ada bawak balik hp x?"
"takde"

kami biarkan murid tu seketika..lepas nih die ade kelas pemulihan..so tunggu je die masuk kelas.

omg!dalam bilir air?aku kan sangat pencuai..er..ye!aku pon tanya cleaner...ade nampak x..n suh spy2 kawan2 die.....

kelas pemulihan pon bermula...
guru pembimbing pon tolong aku tanya budak2 tahun 2 tu...aku x boleh dah nak tanya.campur dengan emosi..habis2..haha...

cikgu pon tanya...
ada x siapa2 nampak hp cikgu...budak lain jawap la....takde....murid 3 dah diammmm je....
semalam cikgu letak kat meja ni(meja murid..walhal seingat aku, aku letak kat meje bulat..cikgu tu seboleh-boleh cakap kat situ...layaann)....murid 3 pulak dah macam pelik and die asyik2 tengok meja bulat...

aku perhatikan je la die....

cikgu pon cakap la..
awak nak ambil hp cikgu tu ambil la...yang penting cikgu nak sim card cikgu...banyak no dalam tu....murid lain tanya...sim card tu apa cg?murid 3 tanya...sim card cg warna apa?

hah..aku semakin nak cekik budak tu...

cikgu tu pon dah rasa semacam dekat dia nih...paksa-paksa dia cakap sumtin..last2 dia cakap...
kawan saya ada cakap dia nampak hp cikgu...
budak mana?
budak tahun 4...
nama dia siapa?
tak tahu...
awak cam muka dia?
cam...
haa..pegi ikut cikgu amirah cari budak tu....

aku pon pergi la jalan dengan dia pergi kelas tahun 4....masa odw tu..berborak la kami...
awak jumpa hp cg dekat mana?
dekat tangga...
eh..tadi kata dekat toilet?
ye la...mula-mula jumpa dekat tangga..lepas tu budak tu ambil ...die letak dekat toilet sini( sambil menunjukkan toilet lelaki)
oh...budak tu perempuan ke lelaki?
perempuan..
aik...dia masuk toilet lelaki?
(die diam and angguk je)
macam mana awak tau dia ambil?
dia telefon saya semalam...
nama dia sape?
tak tau...
kata kawann....
dah lupa...tiba-tiba dia kenal saya...
hp tu die letak kat mana?
dekat rumah dia..tapi simcard biru tu dia dah letak dalam plastik lepastu campak dari tingkap(ok..rumah flat) lepas tu die ganti sim card merah..
ohh...
hp cg warna hitam kan?yang bukak tutup tu?
aah....mana awak tau?
budak tu cakap..
oh.....
tapi hp tu dia kate dah patah(berderau darah aku..haha)
patah ?patah macam mana?
yang atas dia patah..
ok..wutever..x phm.dalam hati..harap2 takde yang patah..

sampai la kami kat kelas tahun 4....belum masuk lagi kelas tu...lalu je...dia pon tengok gitu-gitu je...die terus kate budak tu takde...menggigil aku tahan marah...relax2...tunggu hp dapat dulu mra....sampai dekat satu kelas tahun 4 yang kosong takde org..

murid 3 nih tunjukkk
hah!tu beg dia cg!
er..beg dia?mana?
tu...(warna pink...)
aku pon cek la beg tu...takde pe pon..murid 3 nih pon cakap
dekat rumah dia la tu cg...

aku pon cari la budak tuan punya beg..
tuan punya beg pon datang...
aku tanya die...
awak kenal dia?
budak tu x kenal pon dia.....
berasap berapi la aku...relax2....

aku pon ugut2 le....esok cg nak bawak air jampi...biar ustaz baca-baca ayat....siapa munim..and bersalah dia pengsan masa tu jugak..lepas tu cg terus bawak pergi balai polis (k...ikut nasihat kecot)..
budak tu senyap je....seboleh-boleh menafikan yang dia ambik...
ok...jum bawak cikgu pergi tengok beg awak....
die pon bawak la...aku cek2...takde jugak...
budak tu pon cakap"takde kan cg?"
aah..x de...tengok kocek awak...
aku dah bukan tanya dah..nih memang dah aku tau die ambik...and tuduh je.(dalam hati..mati kalau die cakap kat mak dia..aku tuduh die mencuri..)
takde jugak dalam kocek..

tiba-tiba murid 3 ni cakap...dia dah bagi kat guru besar dah cg...
oh yeke...k la ...jum balik kelas pemulihan..
aku pon bagi tau kat cg pembimbing aku..budak nih berbelit2 cerita..konfem2 la...
cg tu pon suh panggil akak dia lagi sekali...

akak die tu aku ajar...tahun3....
adik awak ade cakap ape2 pasal hp cg?
ada...semalam dia jumpa saya dekat kelas..dia tunjuk hp cg..saya mintak dia x kasik...saya nak bagi tahu cikgu...dia x kasik jugak...
oh...lepas tu?
lepas tu dia simpan dalam pencil box..mak nampak...mak tanya mana dapat?
dia cakap kawan dia bagi..
mak ambik...mak bagi ayah...ayah tukar sim card...mak cakap jangan bagi tahu apa-apa dekat cikgu....
oh ok...terkesima...
aku bagi tahu la cg pembimbing..
bila dah melibatkan ibu bapa pon bersubahat....guru besar pon perlu di kasi tahu donk....

sementara tunggu guru besar....murid 3 nih dah cuak.dia cakap...
cg nak ke hp tu?
mestilah.,..tu hp cg...
ok...esok saya kasik...
k...takpe...jumpa guru besar dulu....

guru besar dah haruk kan dedua budak tu...
senang kate..akak dia bawang putih...adik dia bawang merah.
mak dia semalam punya semalam ada datang sekolah jumpa guru besar mintak bantuan kewangan...hari ni buat hal..mengamuk la guru besar tu...
guru besar pon kol2....x dapat2...mak dia x angkat..no tel ayah..budak2 nih x ingat pulak.....

aku pon balik la kelas...sementara GB beruasaha menelepon....
tiba GB datang bilik pemulihan
awak datang sekolah naik apa??
kereta?
oh...ada minyak lagi x?
ada....
jum kita pergi umah dia...
hah?ok2...

aku...GB.. kerani and akak murid 3 naik satria yaw...haha..

kerani tu ikut sebab dia tahu jalan kesana....

nasib semalam dah cuci kereta...GB duk belakang dengan kakak murid 3...kerani sebelah and aku drive..

-dalam kereta-
GB: awak tunjuk jalan betul tau..jangan tipu2 cg pulak
bawang putih: ok
bawang putih: ayah saya minum arak...mulut busuk
GB: astaghfirullah...takutnya saya dengar.ayah awak islam x?(ayah die bangla)
Bawang putih: x...
GB: eh macam mana mak awak boleh kahwin dengan orang bukan islam
Bawang putih: tak tahu.
Aku: ayah awak bukan melayu...tapi islam kan?(biasa la tu...budak konfius)
Bawang putih: aah..
GB: awak dulu bukan mak jaga kan?
Bawang putih: aah..
(macam-macam...baru aku tau...kite kena kenal anak murid kita...)

sampai la ke kawasan rumah flat
bawang putih (BP) pon tunjuk la rumah dia...
BP: ayah ada...(sebab die tengok kasut ayah dia..ayah dia ponteng kerja la tu..ayah die kerja esso..)
aku:alamak cuak nye...entah2 tengah mabuk ke(dalam hati)

ketuk punya ketuk pintu...x bukak-bukak...................................................................................................................................

-bersambung-
penat type haha...nanti k.nak ambik akak terchinta .chaw chin chaw













Photobucket

No comments: