Sunday, March 20, 2011

my first step

bismillah and assalamualaikum....

aloha....first day di sekolah....

sebelum sampai sekolah....aku sesat barat!bukan sahaja ke barat tapi ke timur...selatan...semua-semua la....akibat nya aku sampai ke sekolah lambat.haha.mira2..padahal semalam dah test drive dah...sebenarnya...terlepas simpang..dan membawa aku ke jalan yang amat asing bagi ku..cehhhh....macam nak nangis tau dalam kereta...sorang-sorang...jam pulak tu...dah berdoa2...telefon abah mintak semangat...tak angkat la pulak....oh..kene la motivasi diri sendiri..dah macam orang gila...cakap sorang-sorang...ai...praktikal pon nak buat hal datang lambat...takpe la..bukan kite mintak kan.ahaha...positif2...thx to mamat cina kat shell yang bagi direction ke sekolah ku.haha...walaupun aku was2 dengan die...sebab sekali cakap lain.pastu lain pulak.pastu tengok signboard...macam ke kajang...bla3.....aku mula cuak dah..tapi aku ikut jugak.sebab aku tak tahu apa-apa.!hhuhu....alhamdulillah...sampai la sekolah..7.25 cam tu...masuk patotnya 7.20 and kalau x sesat pukul 7 dah sampai.k takde kalau dalam hidup ni.fine.

thanx to cg syed alwi...familiarnye name die.hehe.dia menyambut aku dengan baik..so dia bawak aku ke perhimpunan,..mula pula perkenalan dengan cg........tak tahu nama...ehe..die ingat nama aku..bagus2..kui2. yang aku ingat ada anak kerja london..yang tak nak kawin-kawin.wink3! ;) alhamdulillah ....cikgu semua bermanis-manis muka...senang didekati...best2...

hah!ada cerita lawak..guru besar sekolah ni...garang amat dengan murid-murid...terjerit-jerit..termarah-marah...lepas tu ada la dia membebelkan budak ....dia cakap" cuba sebut visi sekolah kita". budak-budak pun jerit...."viissssiii!!!" .hahaha..mati i gelak u......yang len pun gelak2..termasuklah guru besar garang tu. budak2 darjah satu la tu punya peel.muka x bersalah.hehe...(sepatotnya..cakap la visi sekolah: menjadi sekolah yang terbilang.pepandai je)

first day ni memang macam takde kerja sikit...so..tadi tolong cikgu tanda ujian murid pemulihan.and!percaya atau tidak..aku tak tahu jawapan bagi satu soalan nih...kui3...meh test kat korang. tahu lesung batu/batu lesung?tahu kan.........die punya pemukul tu tau apa nama nya?
nama nya alu........aku terpaksa mengaku kebudusan aku dengan bertanya pada cikgu pemulihan tu ape jawapannya.haha...korang jangan buat tau.

meh2..aku cerita kisah tragis bakal anak murid aku....nama dirahsiakan la kan.(padahal x ingat nama).....sorang pernah masa darjah satu nak terjun bangunan sekolah....cikgu pujuk2 suh turun..dia anak angkat...ada dua orang anak luar nikah.....ada dua orang anak angkat...ada lagi sorang lambat masuk sekolah..darjah 1 x masuk..huu...ada jugak yang haa....mak bapak tulis macam nih dekat borang maklumat diri murid...bahagian pemakanan..cikgu tanya ada sarapan tak..makan tengah hari ke tak...semua dia tulis ada.tapi ada nota kaki ye di situ. ce bace...


true story k...murid-murid macam ni...sensitif kan jiwa dia..tapi mereka kena tau aku pon sensitif.lak x pasal. blurrrrrrrrrrrrr.bersyukur ye kawan-kawan...

k...cerita aku tak berakhir disitu sahaja.....balik pukul 2...excited ni nak balik...start2 enjin x boleh.ok.aku baru perasan yang lampu kereta lupa tutup.battery weak .ni semua susulan datang lambat la nih...kelang kabut.grrr...cobaan...buat muka tebal..mintak tolong cikgu-cikgu situ...yela..aku bukan ambik jurusan automotif kan..ehe..cari jumper...agak lama la..best.huh.








Photobucket

2 comments:

Speka Rodriguez said...

gudluck....t ad lg 20 jd cekgu...:)

mirash said...

tq! lagi 20???sape>