Wednesday, February 29, 2012

A naughty girl becomes a teacher

bismillah

hahaii....saya masih disekolah...baru je tadi lepas relief kelas cikgu yang tidak hadir...tahun 3.
masuk-masuk kelas je....punya la bising....
ada yang jerit hoorayy (tak tau la pasal aku masuk ke atau cikgu die tak datang..haha..kalau hooray sebab aku masuk memang nak kena la kan...suke die cikgu baru..boleh dibuli..-negatif nya kau fikir amirah...haha)
kelas pon terus bising....tak hiraukan arahan aku suruh bangun dan ucap selamat...bising gilee tanya cikgu dia x datang ke...nak minum air boleh x..nak pergi toilet boleh x..BISING.


inilah masa nya buat muka garang ..herdik sikit.ceh herdik.walaupun tengah batok-batok...tapi terpaksa jugakk...perit2...baru semua diam...ucap salam and baca doa...
seperti biasa...memang tak la aku nak mengajar kan..kerja aku ada belum siap =p...jadi aku pon suruh la diaorang keluarkan buku..baca...buat homework...

lepas tu bising lagi!banyak soalan mereka baling..lontar kat aku..huhu
contoh: cikgu,kalau x ada kerja rumah?cikgu kalau saya nak lukis?cikgu kalau saya duduk dengan kawan saya boleh..cikguuuuuuuuuuu...aaaaaa....(sangat tak suka dengan keadaan soalan bertubi-tubi macam ni....macam tu kot perasaan lisa surihani bila digosipkan dengan yusri..dulu la,,sekarang udah menikah...hehe..tak masal gila feeling jadi artis)

akhirnya...cikgu amirah mengambil keputusan.."semua boleh buat kerja sendiri...tapi dalam keadaan senyap"...kesukaan la mereka...

keadaan kelas..bising...senyap..bising.. senyap...bising...senyap...bising....senyap..bising...senyap.....ok...bising dia memang bisinggg sangat k.bukan takat cakap-cakap je..jerit2..haha..budak2 kan.berpuluh-puluh kali aku suruh senyap...senyap cuma bertahan 5 minit....

tiba-tiba...AHHA!
idea...idea....
cikgu amirah mula bersuara..." ini amaran terakhir...sekali lagi cikgu dengar bising....cikgu bagi latihan Matematik..."sambil belek2 buku teks matematik

automatik semua senyap..sunyi...
miahahah..yes!berjaya!

kamon la..cikgu pon pernah jadi student...haha..aku tau korang malas belajar kan...saling tak tumpah macam cikgu ni haa...tu la dia,,..bila a naughty girl becomes a teacher.....=p








Photobucket

2 comments:

ReramaBiru said...

~hehe..kelakar pun ada gak..macam perangai masa sekolah dulu..sangat tak suka dengan math :)

mirash said...

give me 5!haha