Wednesday, March 23, 2011

u/p: SEMUA

Bismillah and assalamualaikum...

penting!penting!penting!mungkin ramai yang sudah tahu...aku sorang je macam ketinggalan zaman...dan kemungkinan juga anda belum tahu...so.....aku terpanggil untuk berkongsi....k...

sekarang nih...ada sistem baru dalam kemasukan sekolah ke tahun 1...ceh sistem..boleh la ek..

bagi kanak-kanak yanglahir pada 1-10 januari....mereka dikira lahir pada tahun sebelumnya.

bagi contoh la ye lebih jelas. contohnya:

tiut miut jgagahga! lah budak nih.
Siti Zulastika lahir pada 4 Januari 2011....dia akan masuk ke tahun satu pada 6 tahun akan datang iaitu tahun 2017....(kalau ikutkan kan umur 7 tahun baru masuk darjah 1 kan...tapi mereka yang lahir 1-10 jan ada lain sikit k). kalau tak ikut nih.....tahun 2018 baru nak masukkan anak tahun 1...sekolah tak terima...mereka akan masukkan anak tersebut di tahun 2.so...akibatnya...murid akan keciciran......ok......kawan-kawan dah advance...dia blur..and meet me!guru pemulihan khas.

aku tahu benda ni..sebab ada berlaku kes macam ni...dekat sekolah aku praktikal sekarang...kesian....itu sahaja yang saya tahu.sekiannnn....(adaptasi cerita guru pembimbing aku..time kasih)




Photobucket

No comments: