Monday, January 9, 2012

the genius-> Sufiah Yusuf

Bismillah...

kisah perubahan negatif Nur Amalina Che Bakri tengah hot kan....bila saya dengar berita sedih tu...automatically reminds me to Sufiah yusuf.(and terfikir..laku lagi ke buku rahsia kecemerlangan Nur Amalina Che Bakri..eheh)
mungkin sebab mereka punya sikit persamaan
...Muslim..genius...belajar overseas..lepas tu menggemparkan negara dengan berita sedih.
sekarang saya lagi tertarik nak cerita pasal Sufiah Yusuf la....seorang gadis yang punya cerita lebih menarik..why dont you just reading without judging..and learn from her mistake..okeh?
nama dia Sufiah Yusuf aka Shilpa Lee(nama samaran)
...lahir tahun 1984...
.warganegara United Kingdom....
ibunya Halimaton Yusof orang Muar Johor
bapanya Farooq yusuf orang Pakistan...
adik beradik Zuleikha, Iskander,Abraham dan Aisha
genius matematik
pemain tennis yang handal dan antara pilihan pemain britain yang kelapan bagi kategori pemain bawah 21 tahun
pada usia 13 tahun ditawarkan masuk universiti oxford ..!


okay disinilah ceritanya bermula...
satu demi satu rahsia terbongkar tentang...
zaman kanak-kanaknya..


kisah dia menjadi pelacur murahan yang tersebar sebab dia sendiri mengiklankan diri di internet
eh..gile point je kan saya cerita..ahaha..nak tahu lebih lanjut pergi discover sendiri.haha..klik lah words yang telah di bold kan,
si Sufiah ni lebih kurang Amalina...buat pengakuan dekat internet...dalam video tersebut yang menarik perhatian saya la kan..dia cakap..."sesiapa yang memandang pekerjaannya sebagai pelacur tu hina..orang tu ketinggalan zaman".hoho.sampai kesitu kan.kalau kita hidup menentang suruhan Allah tapi masih boleh hidup tenang dan bahagia...kita dalam bahaya...kerana Allah hanya menguji dan memberi peringatan kepada hamba yang disayangi sahaja.

okay-okay .now syukur alhamdulillah...dikatakan Sufiah Yusuf telah berubah kearah positif /insaf sejak tahun 2008...menjadi social worker.a very happy ending rite =). harap-harap Amalina pon cepat-cepat berubah sebelum terlambat.



akhir kata...apa nak kata...maklumat-maklumat ni pon cilok mencilok dari internet.kesahihan tu wallahualam.semuanya melalui pembacaan. bagi saya kalau masa lalu anda tu teruk macam mana pon..yang lepas tu lepas.kena sentiasa bergerak ke hadapan dengan bermatlamat yang berlandaskan agama dan tidak menentang norma-norma kehidupan.gunakan segala potensi yang ada pada diri.. kalau ada masalah hadapilah..jangan lari..jangan simpan..cari bantuan kalau tak boleh nak selesaikan sendiri,..
and yahh..hati kita milik Allah...boleh dibolak balikkan bila-bila masa.sentiasalah berdoa agar terus dijalan yang lurus sehingga ke syurga.aminnn.


Photobucket

2 comments:

Cik Yuyu said...

finally, tau jugak ak kesudahan si genius ni. tenkiuuu.

mirash said...

aku bru find out td kesuudahan die tu.hehe