Tuesday, September 25, 2012

kita sama tak?

bismillah


sekarang susah  nak cam orang tu muslim ataupun tidak...
contohnya kalau perempuan free hair + Chinese look.kalau benar dia beragama islam...tak boleh salah kan orang kalau ingat dia bukan islam...bukan nak pemikiran sempit...saya tahu bukan melayu sahaja islam.. betul tu..cuma dia tidak membawa imej wanita islam yang sepatutnya..sehingga orang ramai confuse.  sedihkan kalau dia tahu orang confuse dia agama apa. 



erm....apa beza antara muslim dengan dengan non muslim jika...................................

solat fardu cuma sekali seminggu

pada bulan ramadhan orang puasa dia makan...

aurat tidak dijaga

bila azan tidak dihormati

tidur tanpa doa..

masuk rumah tidak memberi salam...



Agama kita islam .  jadi marilah amalkan ajaran agama islam.biar berbeza dengan yang kafir. Nasib kita di akhirat juga sudah dijanjikan berbeza.   proud to be muslim. alhamdulillah.  ingat..ganjaran menanti bagi orang-orang yang beriman..:

“Surga yang luasnya melebihi luasnya langit dan bumi itu disediakan hanya untuk orang-orang yang bertaqwa. (Q.S. Ali Imran 133).'

balasan juga benar seperti yang dijanjjikan dalam al-quran.

“Allah telah menyediakan untuk mereka yang munafik laki-laki mahupun perempuan dan orang kafir itu neraka Jahannam. Mereka itu kekal di dalamnya. Allah melaknati mereka itu dan untuk mereka azab yang kekal.”(At-Taubah: 68)


Conversion of Non Muslims to Islam in Russia 480x535 Conversion of Non Muslims to Islam in Russia

Hidayah milik Allah..saya antara pelaku-pelaku dosa.  selalu lalai...astaghfirullah..ye..kita semua tidak lepas daripada melakukan dosa..Marilah kita harapkan keampunan daripada Allah s.w.t....jangan putus berdoa.....marilah kita meningkatkan amalan kita setiap hari....dengan  menjauhkan dan tinggalkan apa yang dilarang olehNya....cuba..cuba dan terus mencuba untuk menjadi orang yang bertaqwa..Insyaallah!


 "Hai orang-orang yang beriman, bertaqwalah kepada Allah dan berimanlah kepada rasul-Nya, niscaya Allah memberikan rahmat-Nya kepadamu dua kali (di dunia dan di akhirat) dan menjadikan untukmu cahaya yang dengan cahaya itu kamu dapat berjalan dalam kebenaran dan Allah mengampuni kamu. Karena Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Penyayang". (Q.S. Al Hadid, 28).








Photobucket

No comments: