Saturday, October 30, 2010

adilkah aku...?

Bismillah...aslmkm...
adil?definisi adil menurut besta (bli rm400 tau...skang hargaa dh turun gila...ok.geram) : tidak berat sebelah, tidak memihak.

maknenye...x boleh la lebihkan dunia sahaja..ataupun tidak boleh juga mengabaikan persiapan ke akhirat.
so secara logiknye... manusia ada 24 jam bersamaan satu hari...kalau nak adilnya...12 jam perlu diperuntukkan bagi akhirat...12 jam bagi dunia...kan2?adekah kite buat bgtu...oh tidak! tdur...makan...blajar...keperluan asas je dh banyak...dan manusia tidak sunyi pula melakukan dosa...
tapi tidak mustahil untuk buat begitu... Islam is very beautiful...untuk tidur(keperluan dunia)...perlulah menjaga adap tidur mengikut syariat(keperluan akhirat)...begitu lah juga sebagainya...

saya tidak lah arif hal-hal ini...tapi..tu la pendapat saya... kalau salah tolong tegur dan share bersama ol my fwens...=)

* ini pun saya dengar dari qarqun(yang juga rakan baik saya yang join tabligh)...saya hanya menyampaikan sahaja dengan olahan sendiri (kena jugak tulis credit ini agar terhindar dari jenayah komputer..hehe)

No comments: