Saturday, October 30, 2010

nobody is perfect

bismillah...asllamkm...
ciche kan title ku...yup...memang itu yang selalu manusia ungkapkan(x kan haiwan ek)...dan memang betul jugak tiade sape yang sempurna dalam dunya fana ni....saje la nak share pengalaman pergi berkhemah hari tu..dkt mane ek...di gunung angsi...
yang nak diceritakan ni....salah satu aktiviti nya adalah...mengaku kelemahan diri sendiri dkt public...menarik kan idea pensyarah ku itu...credit tu Dr. Chan!..bukan tu je...lepas dh buat pengakuan terbuka tu...rakan-rakan pulak bg cadangan mcm mana nak prevent.suke3...mmg ketar2 la...bayangkan la...dah la cuak nakckp depan public.lps tu mo ckp kelemahan..tp i ok je..hahaha..

"saya seorang yang tidak peka kpd persekitaran (kene gelak) . terutamanya yg x melibat kan dri sy ("buat hal sndri!" kwn jerit)..saya seorang yang tidak ringan tulang (kaver..pdhal ckp je la drect..pemalas..haha)..."

tu la sbhagian dr pngakuan sy..perasaan selepas itu? lega...haha.n happy..sebab......saya berani!ceh..ye la...berani menyatakan saya tidak lah perfect....n banyak la kwn2 saya punye kelemahan yang dicritakan. secara tidak lansung...saya menjadi lebih megenali mereka...n try to accept it.

bgutu la jugak pasangan suami istri...bercinta...kwn2...adik beradik...kena saling menerima terutamanya kelemahan mereka...tapi...kena ingat...manusia tidak boleh berubah jika diri mereka tidak cuba mengubahnya..so fren...hijrahkan dri ke arah kebaikan setiap masa(nasihat utk driku juga)

1 comment:

mirash said...

tp kan...4 those yg depress..x sesuai la buat aktiviti seperti di atas..u should try list out ur srenght rather than ur weakness...agree?