Tuesday, December 21, 2010

criminal investigation by aku! -mona fendi


Gambar hiasan semata-mata(nauzubillah)


bismillah...assalamualaikum..n helo everybody....come and get busybody wit me.haha...mona fendi?makhluk yang selalu menghantui aku dalam mimpi time-time umur 5-6(kalau x silap) tahun.almaklumlah...jenayah yang dilakukan tu....ibarat 18sg bagi aku...sangat menakutkan aku.ditambah pula muka dia yang baru dibedah(nak cantikka
n kunun)...uishh..ngeri3...semua-semua ni..teringat balik sebab kes @ tv3 ada cerita pasal dia...tapi kan...cerita kes tu x sedap.terlalu ringkas...macam ulang balik berita-berita dulu.semua yang orang dah tau.x fresh.x best.

sangat tak dapat dinafikan aku sukeee sangat3 cerita-cerita jenayah ni...sebab bagi aku mereka yang buat jenayah tu..pelik.aku suka.nak tahu ape mo
tif nye.ape yang berlaku sebenarnya.kenapa sampai tergamak.ape respon ahli keluarga.ape rasa bila di tangkap dan dijatuhkan hukuman.kan best kalau aku jd wartawan.pergi penjara and temu ramah sorang-sorang.u gonna love my show.haha..dah berangan.*tp..penjenayah tu mesti disebalik jeriji besi ok.i takot.haha.

cadangan untuk rancangan kes: korang boleh temubual orang yang jaga jail mereka untuk berita lebih hangat(kepoh x?)haha...

haih....cerita tentang mona fendi, fendi, and juraimi pasal pembunuhan datok mazlan nih...boleh diteladani......bagi aku keempat-empat bersalah.termasuk mangsa.hukuman Tuhan.semoga kita semua ditetapkan iman...mudah-mudahan keturunan kita jauh dari ujian-ujian sebegini.amin...and alfatihah untuk mereka yang dah pergi and meninggalkan kisah tragis pada kita....sekarang...mona fendi sedang bertakwa penuh pada Allah s.wt.sebab ape?sebagai manusia, kita pasti melakukan dosa.samada besar atau kecil.di dalam kubur sana pelbagai seksaan bagi yang berdosa.dia merintih-rintih untuk bertaubat.tapi dah terlambat.hurmm...x sedap hati.kita masih ada masa!huh.

bdw...maybe mereka bertaubat sebelum hukuman gantung...kita x boleh hakimi orang.sbb kite hanyalah kite.wut the....ape aku ckp nih...

k la....ini yang ditunggu-tunggu..dengan jasa seorang wartawan pada 90-an yang mengikuti setiap kes perbicaraan mona fendi kat mahkamah.dia bagi kite semua baca...aku pun terjumpa...and berbesar hati nak share kat korang. 2 hari nak habiskan baca. enjoy ur self. saya nak join mira kepow2!<----klik sini.


phew...saje x nak letak pic mona fendi....cukuplah dulu hari-hari mimpi
pasal dia.haha..trauma

Photobucket

No comments: