Monday, January 17, 2011

A Magnolia Sherbet A Day, Make My Monday like Sunday

Bismillah & assalamualaikum everybody!

kawan-kawan! saya ada jumpa sesuatu yang 'wowWWW!' untuk dikongsi.nak tau apa? Magnolia Sherbet! Taraaa...!





Ais krim yang mesra duit, mesra lidah, mesra kesihatan,mesra Malaysia and mesra alam!


kenapa mesra duit?
sebab......hanya RM2.50! murah and affordable! believe it or not?believe it!

kenapa mesra lidah?
sebab.....ada empat perisa yang memenuhi keinginan rarasa-rasa yang terdapat pada lidah kita!especially saya!saya suka yang masam-masam!kalau korang pon nak masam?boleh makan pilih perisa manggis!(which is my favorite flavor).ada juga laici, oren and melon!pilih-pilih..beli semua pun takpe...murah!




kenapa mesra kesihatan?
sebab....hey2...x kan x mesra kesihatan kalau dah perisa buah-buahan kan....saya nak cakap pasal manggis jugak.sebab saya suka perisa itu!hee...buah manggis mengandungi Xanthones yang merupakan sejenis antioxsida dan buah ini dikatakan boleh membantu memulihkan sistem imunisasi badan. haa...menarik kan..jum makan aiskrim ni banyak-banyak!

kenapa mesra Malaysia?
sebab...haa..x perasan ke..buah buahan tempatan yang menjadi semua perisa bagi Magnolia Sherbet ni.....saya sangat perasan kerana agak patriotik.haha...bukan apa...kebanyakan orang Malaysia kan suka buah buahan tempatan ni..so...tak payah tunggu musim buah...grab aje Magnolia Sherbet!same.malah lagi sedap..!

kenapa mesra alam?
alahai..bekas yang chomel kiut miut tu....sayangkan nak buang...boleh diguna semula!basuh bersih-bersih bekas tu walaupun korang dah licin kan bekas tu sebab sedap sangat kan..hehe..then boleh isi belacan...garam..brooch...jarum..macam-macam la...ikut suka hati, janji happy.


Ok.kemesraan nya sangat la memikat hati saya.bila habis satu..nak satu lagi..nak lagi...memang x cukup-cukup...sedapppp...so nyummy...bila tengok bekas comel die je dah buat saya gembira.tapi saya bukan jenis judge sesuatu daripada luarannya..so saya bukak and tengok..gulp..menyelerakan....rasa die pulak...sejuk...sedap..berkrim..juicy...mempunyai rasa sebenar buah buahan!ah.....sekaligus menceriakan lagi hari-hari saya....






Why Sherbet make my monday like sunday??




Monday: Hari yang paling saya tidak suka!and saya percaya ramai juga begitu. sebab tu wujudnya istilah Monday Blues.betul x?



Sunday: Saya suka hari Ahad!...sebab Sunday selalu dikaitkan dengan holiday !! Siapa tak suka kan? Lepas dari tekanan belajar...kerja...bersama keluarga...tak de komitmen...memang best!

macam mana pun saya suka atau tak suka...saya kena juga lalui 7 hari dalam seminggu selagi saya masihbernafas..=)...tapi! menikmati Magnolia Sherbet setiap hari, even Monday membuatkan saya rasa happy seperti setiap hari adalah hari Ahad.

Bayangkan air yang dikacau di dalam bekas sejuk sehingga pekat ..very smooth in texture...sweet and tangy in flavor....ditambah pula rasa buah-buahan sebenar...cair di mulut...ahhh......

k2~chop!now boleh stop bayangkan!sebab bayangan anda boleh dijadikan kenyataan sekarang!dapatkan Magnolia Sherbet di kedai-kedai berdekatan!





my favaurite flavor??
mangosteen! because i love mangosteen...sorii..Too much words to describe..
happy time with mangosteen flavor.thx Magnolia Sherbet!.







and sekarang...aku dah kehabisan sherbet.......


jum beli lagi!!!!!!!!!!





7 comments:

Anonymous said...

waow.. apa ni?? mcm bes je.. sejak bila nk promot2 aiskrim? keje ke?

mirash said...

hahaha.jht!sjee...=p

:: cikgufarah :: said...

hoiii2!!
kaw buat aku nk terjah kedai cari sherbet now jugakx!! (take note now kol 12:16am) caittt!! :PP

pstt2!! smart gilakk banner gerak2 u.i loikeeee~ lg rase mahu sherbet ok!! haihhh~ :P

mirash said...

haha..eh tp siyes sedap gile (tulus bkn dasar competition)haha...

ske kan bannerr tu.tq...kakak aku tlong buatkan..aku mane la retti.hehe

Anonymous said...

ko bole menang ni.. dh bnyk aq tengk yg len.. ni da best!

Cik Yuyu said...

Gud luck mia! sukeeee... Tapi ak tertanye2 sape yang layan ko snap pic merate2 tuh. hehe.

lagi satu, klo xde word verification bleyh? ak mls nk key in.. Huahahaha.

mirash said...

tq kawan2!..

x yah la kau tanya banyak2 yoyo...x terjwp aku nih.haha...pasal word verification tu...aku pon tatau cm ne setting..ahaha..