Monday, February 21, 2011

a gift to life

Bismillah...




"farah...esok kite punya program big(bina insan guru) pasal pe?"(aku yang selalu x peka, x ambik peduli...kerut-kerut kening tanye farah)

"pasal derma organ" (si dia yang x jemu menjawab...)
*kita digalakkan jawap bila di tanya sahaja ok kawan-kawan..


"owh..ok!baru aku teringat tadi aku dah daftar..."(c...still tak leh nak ingat pasal diri sendiri)

kali nih farah pulak kerut kening..

haa..yela...die pelik...die tatau pun aku pergi daftar...sebab memang aku x jalan dengan die pon tadi (pelik kan..)..cam gini ceritera nya....

sedang aku mengatur langkah ke dewan..ceh...aku nampak ade patung kat makmal sains tu...yang banyak-banyak organ tu ...jeng2..


aku pon tertarik la..mata aku pon tertarik(ouch..sakit) kat board yang bertulis ................hm...x igt.again.lebih kurang cam nih la..jadi penderma organ.dah buat ayat sendiri

hey!aku terus pi sana....sebab!memang aku dah lama berhajat nak derma organ....yela..saya takut jarum...huhu..alasan orang x nak derma darah kan..tapi betul la...x tipu...so bila tengok orang lain selamber je derma darah..gua jeles woo...x dpt menyumbang..wut a waste...

aku pon terus mintak junior yang jaga situ nak isi form...tibe2!ade suara sumbang! "boleh guna ke organ kau tu"..hahahantu.haha..

ceit..bolayan...aku pon terus isi form....melihat ketidak pikiran aku and kemeluluan aku...junior tu tanya...sure ke...dinasihatkan tanya parent...bla3......hehe...ye sure dik...dah mati buat ape simpan lagi..x guna dah..

tapi kan..!tengah isi-isi form tu...aku cm menggigil..siyes....cam...daftar untuk mati..(tambah menggigil bila junior tu kate..cantik tulisan...haha!..merepek2)..tatau la..perasaan tu tiba2 tau!sangat menakotkan..huh...aku dah terbayang bukan-bukan...nanti aku punya badan kena cerai-cerai..hurmm...dunya sementara kan...kite tau kita akan mati.sebab tu daftar derma organ ni kan..tapi bila mati?tatau!takotttttttt..ya Allah panjang kan la umur ku.................=(....


k2..sori umi abah n family..tak bitau pon korang kan...nih nak bagi tau la nih..ehe..esok mira kol umi abah..skang 3.39 pagi...x patot kan kol skang.hehe....bukan saje btau lambat. TERLUPA.sebab ada keturunan hang tuah sikit.
hopefully..my last wish will be fulfilled like her...


Umar bin Khattab melaporkan, katanya,

"Saya menderma seekor kuda kepada seseorang bagi digunakan dalam perang menegakkan agama Allah. Tetapi dia cuai terhadap kuda itu. Saya hendak membeli semula kuda itu dan saya fikir, dia akan menjualnya dengan harga yang murah. Saya pun meminta pandangan daripada Nabi Muhammad. Beliau menjawab,

"Saudara jangan beli. Saudara jangan ambil kembali sedekah yang saudara beri sekalipun saudara memberi satu dirham sahaja. Kerana orang yang mengambil kembali sedekahnya seperti orang yang menelan semula muntahnya.""

~ Bukhari dan Muslim

so..family n friends..pls...dah2...emosi t aku.hoho..cam nak mati dah rase


and di sini saya nak seru lah semua-semua..ceh....jum derma organ....hopefully organ kite dapat bantu orang yang nak terus kan hidup ini untuk beribadah pada Allah. x rugi apa-apa..dermalah organ demi sebuah kehidupan...yang penting kena ikhlas and lillahitaala.

bagi yang interested....tatau nak daftar mana...or perlukan organ ...nah..

1. Talian bebas tol: 1-800-88-9080
2. Pusat Transplan Nasional, Hospital Kuala Lumpur :0326942705
3. Pusat Transplan Nasional, Hospital Permaisuri Baunun, Ipoh: 05-5222324 EXT. 2324

kalau ada dgr mitos

Mati otak itu sama seperti koma

Adakah pemindahan organ menyalahi undang-undang?

Agama Islam tidak membenarkan pendermaan organ

Adakah ia akan mencacatkan keadaan mayat?


boleh rujuk sini





Photobucket

No comments: