Monday, May 9, 2011

aku nak hantaran < sepuluh ribu

bismillah
assalamualaikum..

baru nak start study..tiba-tiba teringat kata-kata puan.....(omg..i cant recall her name.sori..er..tak apa la kan)...and buat saya tersenyum.


dia cakap lebih kurang gini la....

memasak bukan tugas isteri.
tapi ada jugak suami yang cakap...hantaran dah berpuluh-puluh ribu..tak kan masak pon tak nak
apa kau ingat hantaran sepuluh ribu tu gaji aku masak seumur hidup?mana cukup.

i wonder...10 thousand for 10 years(konon dah kahwin 10 tahun)...a year 1 thousand...divide by 12 months...rm83 per month...rm83 divide by 30 days..rm2!!!!!!!!!!!!!!!!...hey! RM2 for cooking skills? eit..gaji chef berapa?

itu baru tugas masak...
lipat selimut?
basuh baju?
sidai baju?
kemas rumah?
gosok baju?
pergi pasar?

1,2,3,4,5,6,7 ...
rm2 nak divide 7 lagi?
tak payah la..
eh nak jugak!sebab 20 sen je ok!!!!!


ini bukan soal ibu bapa jual anak.letak hantaran tinggi2.tengok...macam mana terok anak diaorang kena buli lepas kahwin?kidding.hantaran tu bagi pendapatan saya la kan...satu tanda penghargaan je...sebab sudi masuk ke dalam life seorang stranger.kui3.merisikokan life untuk soomeone.nasib la dapat yang elok ke..x elok ke.RISIKO.benda yang besar ok.pls do pray for me.

adoii...keh3...so lelaki diluar sana...jangan banyak cikadak ye kalau isteri tak tahu masak..masak lambat..masak tak sedap....tak masak...

hargai mereka.mereka sanggup buat yang bukan tugas mereka pon sebenarnya.saya salute anda wahai isteri-isteri sedunia.tabik spriinng!insyaallah segala tugas-tugas anda tu walau x dibayar dengan rm0.20....anda dibayar dengan pahala berlipat ganda oleh Allah s.w.t. ikhlas kan diri kita.(-kita??Amirah..kau belum kahwin ok...-tapi aku perempuan la-...-so..?kenapa dengan kau wahai perempuan yang belum kahwin-...-one day i will..insyaallah.wekk-.....-wutever..feminisme betol kau-)

*berkenaan title saya tu..jangan risau.i hate maths.so i wont kira2.hahaha

permisi...mo belajar konon2!.c yaaa



Photobucket

No comments: