Wednesday, July 27, 2011

^_^


bismillah

simpan!...
apa ye yang selalu kita simpan??!

1) simpan makanan. habis kan nasi dulu....sayur.....bla3...last skali baru krak krukk ayam(tau?).haha....siapa curi memang cari pasal nak bergadoh lakan??hehe

2)simpan dendam.eh..bahaya..kenapa nak berdendam.bagikan je..kui3.amirah......

3)simpan hati....wah....nanti pak imam dah cakap.."aku nikahkan dikau dengan....." baru nak jerit 'Tunggu!!! pernikahan ini tak boleh diteruskan!"...sangat drama melayu.

4)simpan air...selalukan makan dekat kedai..air sampai dulu..dah nak habis air baru makanan sampai.huh.x suka.so air kene tolak jauh-jauh untuk disimpan.

5)simpan duit merata-rata.dalam kocek seluar..poket bag...tapi selalunya aku ingat jugak.hal duit memang jarang lupa.hehe...nanti bila dah takde duit..barulah kite selalu harapkan keajaiban .jumpa rm50 dalam kocek!heaven kan.

6)simpan nota!ok nih masalah aku sekarang..suka simpan nota...konon nanti nak guna senang..dapat tugasan boleh refer...dah 4 thn 1/2 aku simpan nota sememster lepas2.pernah aku bukak?tidak!sekarang nak pindah...nak kemas buku..masih lagi blur nak buang ke simpan nota-nota tu....macam sayang...hmmm..macam mana nih????

takkan nak sampai macam ni???
  • sedekah kat junior
  • recycle or reuse kertas
  • simpan!anda bakal memerlukannya
ye...kita selalu keliru bila kita inginkan semuanya.aku nak nota tu.tapi nak barang aku jadi sikit.^_^


Photobucket

No comments: