Thursday, October 20, 2011

stranger

bismillah....

"dont talk to stranger! boboi...ingat pesan mama ni...jangan cakap dengan orang yang tak kenal tau!"
pesanan yang selaluuuu mak ayah bagi tahu pada anak-anak. tapi..tadi saya punya kesempatan untuk berbual dengan kanak-kanak yang saya tak kenal....kanak-kanak yang sangat comel..tengah bermain dilaman rumah(dalam pagar rumah)...bla3 berborak..tengok ni..comel kan...siap beratur lagi nak ambil gambar.
kanak-kanak tu bernasib baik jumpa saya tau.saya baik.(maksud saya..saya baik..nah...saya tidak berniat untuk menculik atau mengapa-apakan kanak-kanak tersebut. *alah...kan budak tu dalam pagar rumah.macam mana nak culik* walaupun kita bukan penculik..tapi kita mesti ada minda seorang penculik ok. kalau saya umpan dengan gula-gula ke ..hape ke...mesti budak tu datang kat saya dan saya terus jual dan saya kaya rayaaa..warghh.over pulak.
....
kes tadi tu....anak-anak yang cakap dengan orang yang tidak dikenali.

cuba fikirkan kalau mak ayah dah pesan..jangan cakap dengan stranger....dan anak-anak angguk faham.tapi apa yang mereka faham? pengawal keselamatan apartment ?orang asing ke bagi mereka?tidak... pak guard baik dengan ayah...ayah kenal pak guard..tiap-tiap kali ayah masuk apartment...ayah mesti angkat tangan..bagi salam...saya pon kenal pakcik tu. baik.selalu senyum. got it?..laku lagi ke pesanan 'dont talk to stranger'?

awasi anak anda!
Photobucket

2 comments:

Anonymous said...

tuan blog..nah coklat. meh sini meh.

mirash said...

whops.saya on diet.