Monday, December 31, 2012

crazy ways to propose!


                                                 


bismillah

tahun 2012 dah nak sampai kepenghujungnya....cepat betul masa berlalu..kalau tanya saya...jika diberi peluang untuk undur semula masa..semestinya saya tak mahu..saya lebih suka memilih masa depan...!  saya berjumpa 2012 sebagai seorang gadis..dan keluar 2012 sebagai seorang wanita.eceh. insyaallah.. bagi menghiasi blog hujung-hujung tahun ni..saya memilih sebuah cerita benar ber genre romantik komedi. =) latar tempat nilai., latar masyarakat :majmuk., latar masa : 2012

dalam perjalanan pulang kl-muar..ummi tiba-tiba nak singgah beli tikar bamboo.  (bukan putu bambu.ceh mentang-mentang baru makan)  abah pon brek emergency kat nilai...'syurga' membeli belah kaum ibu.  pusing punya pusing, jumpalah satu kedai carpet ni..ada jual barang yang umi cari tu...kitaorang pun pilih-pilihla...pemilik kedai tu orang pakistan..dia pon promote la tikar-tikar tu dengan bahasa melayu  telo pakistan.

tiba-tiba mamat pakistan ni tanya umi nama aku..ummi pon jawap la...dia pon panggil..
"amirah!ini cantikkan?" aku angguk-angguk dari jauh..padahal tak nampak pon.takut nak gi dekat.haha

lepas tu...mamat tu pun ada nak tunjuk satu karpet ni...aku menghalang jalan dia...jadi dia pon panggil
"hey larki!" (hey perempuan)
aku pun beralih la dari situ...haha..tiba-tiba nak test penguasaan bahasa hindustan..haha.aku cakap la
"tum larka!" (awak lelaki)..samje?(faham?)
dia angguk..hahaha!kitaorang pon gelak-gelak.dia punya teruja aku cakap hindustan..dah tunjuk abah.cakap &^&^ (orang tua)...tunjuk abdillah cakap *^&5 (orang muda).. malangnya tak dapat ingat perkataan tu..

tibalah masa umi nak bayar tikar....seperti biasa...tawar menawar berlaku..tapi ape yang si pakistan ni bagi hanyalah senyuman tawar...umi pun tak puas hati..
umi:  ini amirah mau
mamat pakistan:  &%^%^$  (cakap hindutan dengan aku.blur!hahaha....rupanya..dia ada tanya umi..aku tau cakap hindustan ke..umi cakap..dia pandaii cakap hindustan..indonesia..hahha!umi2!!)
dapat harga murah..umi gumbira la...


tikar pon dah siap masuk dalam kereta.tengah abah nak start enjen.  pintu kereta tempat umi duduk dibuka....jeng3..oleh?yes.mamat pakistan tu.
mamat pakistan:  awak dari mana?
abah: muar
mamat pakistan: oh...muar..saya ada satu lagi kedai dekat tangkak..
abah: ohh...
mamat pakistan:  saya nak kawan dengan anak awak

........gulp..!mestilah aku. tak kan abdillah!haha..aku pandang abdillah.abdillah pandang aku...umi pandang abah..abah pandang umi..paused 3 seconds....

abah: tak boleh
mamat daring:  kenapa tak boleh?saya pakistan.awak arab.( nak cakap dia islam kot.tah)
abah: dia sudah mau kahwin
mamat;  asal saya mau..sudah nak kahwin...tak apa la..saya doakan yang baik-baik la..

..tutup pintu...

apa kata anda?hahaha..daring mampos kan mamat tu.!hahha..keberanian dia sangat ditabik.haha...
let the best man win!hahaha



                                   gambar sekadar ilustrasi..dia tak hensem macam nih!!!!!hahaha

Photobucket

No comments: