Monday, September 30, 2013

Tentang dia

Bismillah..

huh...pantang betul.....orang tanya aku pasal suami-suami ni...eh hello...saya ni ada nampak macam isteri orang ke?mak orang?grr.....

tapi kali ini saya tak marah...sebenarnya saya tak boleh marah...sebab saya yang salah...sangat bersalah.

"hello..assalamualaikum...bla3..ohh..bla3...ye ke..tadi dia tak cakap appp....(gedegang!)omaigodddddddddddddddd...

kejap kak...saya langgar kereta orang..saya tengah drive sebenarnya...bye!."

aiyaaa...my bad...
eh..ini first time saya langgar kereta orang...sebelum ni..divider jalan...pagar rumah...pasu..motor..haha...cuak juga ea.biasa la kan..semua benda mesti ada yang pertama kali...atau kali pertama..(yang mana betul ar?biaq pi la..)kita selalu nak abadikan yang first time..and last time..kita selalu lupakan yang prose diantaranya..adilkah kita..?merapukah aku?sangat.

aku dan mangsa pun berbincang-bincang..akhirnya mangsa putuskan untuk minta RM300 sebagai ganti rugi..
lepas tu..mangsa  suruh call sape-sape..
tengah aku nak call siapa-siapa..mangsa tanya..*suami awak kerja mana?* belum kahwin.*telefon siapa?*abah.* abah awak tinggal mana?*Muar.

"abahhhh..kakak langgar orang..."
"hah?apa jadi?"
"kemek2 la...dia mintak RM300"
"ohh....cakap la langgar kereta...terperanjat abah dengar kau kata langgar orang..teruk ke..?mintak la kurang sikit..."
hurm...kalau betul aku langgar orang macam mana?langgar orang sebab aku memandu sambil cakap dalam telefon?aaa...










serik....tak nak buat lagiiiiii....

"RM200 boleh?"



"boleh la"
( cek purse)
"er...tapi saya ada RM100 je sekarang..esok saya bayar lagi.."
(lama dia fikir)
"RM100 pon boleh la"
"betul ni?halal ea..tq!"
"lain kali...nak cakap dalam telefon..berhenti tepi dulu...bla3..."
"ok..ok..ok"
(mangsa bukak wallet ...nak ambil duit)
"eh....tak apa pakcik...tak apa.."
"habis awak ada duit nak makan tak?"
"ada..ada..."

yeah...cerita ini bukan tentang aku...tapi tentang dia...pakcik ni berjaya buat aku fikir kan kebaikan hati dia daripada aku fikirkan sekeping duit RM100 yang melayang pergi...terharu..terharu....ada orang berhati mulia kepada aku yang juga punya hati, tapi tidak berapa mulia ni...ngeh2..bukan pasal dia bagi aku bayar RM100..tapi pasal dia nak bagi aku duit makan setelah aku menjahanamkan kereta dia.....!comel lahhh.....saya doakan hidup pakcik diberkati.aminnnn!

semoga pakcik bahagia..bahagia dan terus bahagiaa.....





Photobucket

No comments: