Saturday, November 9, 2013

Pillow Talk


Bismillah


hey saya mengantuk..tapi saya nak tanya..kepada yang sudah berkahwin ataupun yang belum berkahwin..
Anda berkahwin untuk dapatkan kebahagiaan?
atau
Anda berkahwin untuk berikan kebahagiaan?



*Pastilah banyakkk jawapan..kenapa anda perlu berkahwin...salah satunya adalah kebahagiaan kan.? Orang kata..buat apa nak kahwin kalau makin menyusahkan diri..tidak dapat saya nak sangkal kenyataan itu.hehu.

Soalan ini daripada Dr Muhaya...sebelum saya dengar soalan ini...jujur saya mahu dapatkan kebahagiaan apabila berkahwin kelak.

Namun begitu...walaubagaimanapun.. .setelah mendengar soalan ni...mendengar penjelasan..baru sel-sel otak berhubung.
Tiada jawapan salah atau betul untuk soalan tersebut.
Cuma dengan jawapan yang anda pilih boleh mendatangkan tindak balas atau akibat yang berbeza.

Jika jawapan anda untuk mendapatkan kebahagiaan....jelas menunjukkan anda meletakkan sebuah harapan dan jangkaan pada pasangan.  Kalau jangkaan itu benar-benar terjadi..syukurlah..kalau sebaliknya..kecewalah.

Jika jawapan anda untuk memberikan kebahagiaan....yang mengawal situasi sekarang adalah diri anda.  dibawah kawalan sendiri.  Jadi peluang untuk kecewa itu tipis ataupun tiada. Peluang untuk bahagia pula menebal.erk.

lagipun..Bukankah memberi itu lebih baik daripada menerima.  Bukankah apa yang kita beri, itu yang kita dapat semula. Bukankah orang lebih sayang orang yang suka memberi...eceh.

faham?aaa...saya memang tak tahu macam mana nak menerangkan...macam mana boleh jadi cikgu pon aku tak tahu.eh .serba tak tahu.Pensyarah saya kata...cikgu tak boleh tanya murid..faham ke tidak??? kalau nak tahu murid tu faham atau tidak.bagi soalan.kalau boleh jawab..maknanya dah faham..ok...u ols bukan murid saya pon.pls3..jangan ada murid saya baca blog saya.hancus..kantoi.ngeri pula bila fikir-fikir macam nih.aihs.


Eh..ngomong2...tak lama lagi cuti sekolah..yeay!yeay!..orang kate,..cuti sekolah cikgu makan gaji buta?buta pon buta lah.dapat aku membuta sepuas-puasnya..muahaha.gud nute...Assalamualaikum.ZZZZZZzzzZZZzzzz


Apa arti kebahagiaan dalam hidup kalian?sesuatu yang perlu difikirkan supaya tujuan hidup lebih jelas dan terarah pada jalan yang lurus. Aminn.. ZZZzzzzZZzzz





Photobucket

No comments: