Monday, October 8, 2012

deerland

 Bismillah...

yuhuu,,welcome to deerland!..cehh...salah satu tempat menarik untuk dikunjungi di Malaysia.  Deerland terletak di Kuala Gandah Pahang..Walaupun saya menunda untuk berkongsi bendalah ni hampir setahun/ dua tahun..namun masih segar diingatan.kui2.Siapa suka binatang..saya cadangkan tempat ini dengan setegas-tegasnya...sebab,,dengan hanya RM5 untuk tiket masuk...anda boleh merasa sangaatt dekat dengan haiwan-haiwan disini. ok...jum alami percutian yang menarik ini.haha.overrr.


Taraa....haa...dah nama pun deer land kan dear...mestilah banyak anak rusa nani yang suka menyerang manusia.haha...first time ok berada dalam kalangan lebih kurang 30 ekor rusa (nama manja dia Cervus timorensis) cuak jugekk

kak afiah diserang sebab nak makanan. mereka memang sangat kebuluran tau. umi.... cuba minta tolong kot tu...hehe

anda bolehlah ke warong rusa untuk belanja mereka makan.tunggu giliran dengan sabar (skali pandang minah baju hijau tu macam manusia berbadankan rusa..er ..nauzubillah)

amirah tunjuk berani...yang dalam kandang boleh la...

oh..nampaknya kak.afiah lagi berani...haha..
gaya bebas dibenarkan ye..tu yang best dekat sini...heh

ok.say babai to rusa....jumpa lagi..tengok lain pulak..


ada ayam....

ada kucing..hehe
.
ada ular.....
pst..pst..ambil gambar dengan minatang ni semua free ok.syokkk

ni namanya senyum-senyum cuak


aha..meets Muda the beruang..macam nak pelok! Cuba teka..Muda makan apa tu?

dah teka?semak jawapan:  susu pekat manis di tapak tangan orang,.ngee..sekali dia ngap.
tak boleh blah ekspresi abdullah.hahaha
dengan makhluk ni pon boleh bergambar.boleh pegang.nak pelok pon boleh kalau mau..=p kalau dekat zoo?dapat? tu pasal best3x!

tapi..kalau pergi lagi sana..mungkin dah tak ada Muda...Muda dah pergi meninggalkan kita.dah kena ambik dengan jabatan perhilitan daaaa...ceit.

lepas kami melawat deer land ni..kami ziarah gajah yang berhampiran pula di Kuala Gandah Elephant Sanctuary. sangat ohhhsem ok.........aaa... i cant tell you...kena rasai sendiri...boleh naik gajah..bagi gajah makan...and!
MANDI DENGAN GAJAH.

gajah akan bawa kita masuk dalam sungai....
 dan menumbangkan dirinya dalam air..

diingatkan..gajah tinggi...



lalu tercampak la kita kedalam air terjerit-jerit.haha...jika diberi peluang saya ingin bercuti disini lagi
tammat

Photobucket



2 comments:

Anonymous said...

Saya pon baru gi hari tu ke 2 tmpt ni. Yup..beruang dah takde kat deerland. Tempat gajah plak sedang di upgrade. Aktiviti nk tgk gajah di mandikan xdpt....nk naik gajah pon da x boleh sbb kata penjaga di situ takut membahayakan staff dan org ramai. Sebab penah terjadi gajah naik minyak..

mirash said...

ohh alah...syg nye....