Sunday, July 14, 2013

my graduation's day!

bismillah

Alhamdulillah.tahniah umi abah kerana berjaya melahirkan seorang lagi bakal pendidik.hehe..umi abah dah macam pengarah institut perguruan la pulak.. memandangkan anak-anaknya semua jadi cikgu !
terima kasih juga pada mereka kerana telah menyempurnakan hak saya yang suatu hari dulu sebagai kanak-kanak dengan menyediakan pendidikan yang baik dan membentuk potensi diri (er..ye ke?)
Akhirnya saya berjaya menggenggam segulung ijazah..phew ...tetapi tanpa kehadiran dan sokongan keluarga ,pensyarah, dan sahabat handai....pasti jalan saya lalui akan lebih sukar.eceh

ni haa..bukti kami study.,..sampai sesi (z)!haha..punya la pemalas kan... sampai kena paksa  berjanji dengan diri sendiri....kalau dah belajar..baru tanda tangan..lucu2..

tak apa farah...penat lelah kita terubat la bila dah konbokesen ni kan..syabas beteey!

sebenarnya..sebenarnya saya isteri dia..(menyampah pula asyik-asyik cerita kahwin paksa..kahwin tak rela..dah tak ada modal lain ke?) sebenarnya...saya merancang untuk tidak pergi kovokesyen ni...mesti bosan...nanti mesti penuh-penuh orang...menunggu-menunggu...and plan bawa novel.(terserlah bukan sisi introvert ku..?)...
 itu cuma rancangan saya...rancangan Allah maha hebat.

Nak dijadikan cerita...akhirnya saya decide untuk pergi la jugak..kenapa saya pergi?sebab tak nak jadi pelik...nanti semua orang marah...kui3..sebelum pergi..banyak pula kejadian-kejadian aneh..saya salah tarikh konvo!lalaalala..well...surat tu yang salah!semak dekat internet tulis lain..surat tulis lain...bak kata farah "terima kasih Allah buat sahabat aku ringan mulut nak tanya tarikh konvo" haha..kalau tidak..aku sorang-sorang laaa tiba sana ....tak dapat ku bayangkan!haha..

akibat salah tarikh..abang ipar saya yang bersemangat nak meraikan saya dah apply cuti!...nampak dak?tapi!dia pergi jugak tu!semangat kan...terharu sebab die obses dekat saya..wehuu....abdillah adikku pulak....dia sepatutnya saing qila untuk datang konvo saya..tetapi!apa nak buat..pengantin baru...dia boleh lupa nak ambil abdillah..dah sampai tol tangkak baru teringat..terpaksa patah balik...haha.

qila ambik hati abdillah balik 

Ternyata jangkaan saya meleset .....konvokesyen itu indah ok!!haha..tak semestinya apa yang kita tidak suka itu tidak baik untuk kita...c...dapat jumpa kawan-kawan..yang bestnya..bebas duduk dengan sape-sape dalam hall tu...halamak...memang banyak cerita laa....rupanya nervous juga ea nak naik ambik scroll?haha... and...yang paling indah...melihat umi abah tersenyum bangga!yeah.hehe....umi cool...saya turun pentas....jalan..jalan..jalan...tiba-tiba dengar "amirah!amirah!"....hehe...umi panggil! saya apa lagi ..excited melambai-lambai tangan.haha...like dunia ini ana yang punya....


(oh ya..Farhan Yusuf.bila aku dengar je ade orang bertepuk-tepuk tangan time aku naik pentas..memang kau dah kena maki dalam hati aku.haha.aku tau tak lain tak bukan..kau punya kerja.!)

tiba-tiba aku sadar ramai gila datang konvo aku.rasa bertuah.rasa bersyukur.rasa terharu.bila dapat banyak bunga.rasa suka!hehe.tq guys!

aku post kisah kovokesyen ni...sebab..aku tak nak lupakannya ;) sweet tak?sweet tak?
i promise u, there will be another convocation for me.!insyaallah.



Photobucket

No comments: